סושיאל ישראל מתחייבת למחירים הכי זולים

קבוצת פייסבוק- כלי עסקי קבוצת פייסבוק- כלי עסקי

קבוצת פייסבוק- כלי עסקי

18 מרץ, 2019 by Leave your thoughts
קבוצות פייסבוק – כפלטפורמה עסקית המאמר “חשיפה אורגנית בפייסבוק” , שהתפרסם באתר זה עסק בקידום אורגני בפייסבוק על כל היבטיו הקלאסיים. הגדרת הבעיה אוזכרה בפתיח המאמר – המודל העסקי של פייסבוק מושתת על קידום ממומן. האינטרסים הכלכליים הברורים של הרשת החברתית, עומדים בניגוד גמור לפעולות “החינמיות” שאמורות לייצר חשיפה אורגנית. יצרנו מתווה להתמודדות עם הבעיה שכלל את הצורך לגוון, לייצר “באזז” ,להשתמש בפיצ’רים חדשניים, טיימינג בהעלאת הפוסטים ועוד. קינחנו בהמלצה על פתרון הוליסטי , שיכלול שיווק ממומן בהקשרים של רכישת לייקים, חברים, תגובות מפייסבוק. קבוצות בפייסבוק עובדות
  1. בעלי דפים עסקיים שנשענים על קידום אורגני, מדווחים על ירידה בחשיפה.
  2. תופעת הקבוצות בפייסבוק פורחת וצוברת תאוצה. “
  3. הקיסר” צוקרברג שולט ביד רמה בממלכת “פייסבוק”.
מסקנה- המושכים בחוטים מעודדים ותומכים במגמת הקבוצות בפייסבוק . לצד קבוצות שמטרתן היא סגנון חיים וניהול פנאי, פורחות קבוצות שקמו ומנוהלות על בסיס אינטרסים עסקיים מובהקים. במאמר מוסגר-  גם קבוצות קונספט מהסוג הראשון אינן חפות מאינטרסים כלכליים, זה כבר נושא למאמר אחר. היתרונות הגלומים בקבוצה עסקית
  1. תקשורת ישירה ובלתי אמצעית בין בית העסק לקהל היעד.
  2. ניהול נכון של הקבוצה עשוי לייצר תחושות חיוביות מצד החברים בה כלפי בית העסק כמו: מעורבות , נאמנות ושייכות (קהילה בזעיר אנפין) .
  3. חשיפה אורגנית וגישה לקהלים חדשים.
  4. פלטפורמה נוחה לבחינת מסרים שיווקיים , שירותים או מוצרים חדשים .
  5. אפשרויות ניתוח מגמות, הלך רוח, צרכים , איתור וסגירת פערים בהקשר של קהל היעד.
  6. כללי המשחק, כפי שנכתב מעלה: פייסבוק איננה זירה חופשית, “היד הנעלמה” מעודדת ואוהדת את המגמה. ללכת עם צוקרברג היא תמיד המלצה טובה.
מטרות הקבוצה יכולות להיות שונות ומגוונות : הדרכות “עשה זאת בעצמך” שכוללות חלוקת ידע וטיפים בתחום העיסוק של העסק – ימצב אותו כמומחה תוכן בתחום. שירות לקוחות לקבלת פידבקים, זירת התדיינות , פתרון בעיות ועוד. מוקד ידע ודיון כצעד משלים ורלוונטי בעבור מוצרים/שירותים שנרכשו מהחברה- למשל קבוצת התדיינות על קורס און ליין שאתם מעבירים. קבוצה למטרת רכישה ובה יפרסם בית העסק את מרכולתו לצד פרסום פוסטים רלוונטיים ועוד כיד הדימיון הטובה. הקמה תחזוקה והפעלה של קבוצת פייסבוק אינם עניין של מה בכך ולצד התועלות הגלומות בה נדרשת עבודה רבה. תקנון –  קבוצה חדשה נולדה, מזל טוב! צעד מתבקש הוא ניסוח של כללי התנהגות, פעילות וגבולות גזרה . אתם לא מעוניינים  “שהבייבי” החדש ישמש  כר פורה להשמצות, גידופים או לשימוש בשפה לא נאותה. באותה מידה (אולי אפילו יותר), תתנגדו לפרסומים גלויים/סמויים של חברות מתחרות בפלטפורמה שהקמתם. ניתן (ואפילו מומלץ) לקחת השראה מתקנונים של קבוצות פייסבוק פעילות ולבצע התאמות לצרכים שלכם. תיאור הקבוצה (אודות)–  נהוג לתאר את מטרות הקבוצה, המייסדים, מידע על החברה ,תחום העיסוק, התועלות שהמשתמשים מפיקים ממנה, הצגה של המנהלים, תנאים לקבלת חברים ועוד. ניהול שוטףנדרשת אקטיביות ניהולית, אכיפה של התקנון , פיקוח על תכנים, ניהול מצטרפים חדשים, העלאת תכנים ועוד. הנחת העבודה היא שככל שמספר המשתמשים גדל (ברכותינו) תידרשו להכניס אנשים נוספים למעגל הניהול. תבחרו בקפידה. מנהלי קבוצה איכותיים הם תנאי הכרחי להצלחת הקבוצה. הנחת עבודה נוספת היא שעם הגידול במספר המשתתפים (שוב, ברכות) הקבוצה תתפוס תאוצה בהקשרים של תכנים (יועלו על ידי החברים). המנהלים יתרכזו פחות בהעלאתם (אם כי עדיין יעשו זאת) ויותר בניטור החומר ובתגובה להלך הרוח ולמתרחש בקבוצה. תוכן- הערך המוסף ובסיס הקיום של הקבוצה. חשוב לדאוג להעלאה תדירה של תכנים, מאמרים, קישורים, שאלות לדיון שייצרו ערך עבור החברים בקבוצה. ככל שתעודדו את חברי הקבוצה שלכם לקחת חלק אקטיבי בדיונים, תגובות , לייקים כן ייטב. ניהול התוכן הוא נושא מורכב, שם המשחק הוא איזון : פערים גדולים מדי בהעלאת תכנים, יגרמו בסופו של דבר לאיבוד עניין מצד המשתמשים, העלאות תכופות מדי של תכנים עלולות לגרום לתחושות שובא/מיצוי מצדם. העלאת פוסטים מצד מנהלי הדף בלבד עלולה לפגום בסופו של דבר בתחושת החיבור/קהילה שאתם מנסים לייצר. אקטיביות בפרסום מצד החברים מייצרת איזון בהקשר הזה. מומלץ לתכנן מראש מתווה של העלאת תכנים (שבועי למשל) ולתזמן אותו בהתאם להתרחשויות . לצורך העניין למצות דיון סוער שעורר פוסט, טרם העלאת הפוסט הבא והפוך  בהקשר של פוסטים משמימים . ככל שתעלו, תכנים ייחודיים (ומועילים) בעבור קהילת המשתמשים שלכם תייצרו ערך מוסף עבורם ותיהנו מנאמנות מצדם. לא להתפשר (יותר מדי..) על איכות , גם כשמעודדים העלאות של חברי הקבוצה קל וחומר כשמדובר על פוסטים פרי עטם של מנהלי הקבוצה. תישארו עם האצבע על הדופק, תתייחסו לפידבקים (תעודדו אותם), תיתנו דעתכם על ביקורת (ככל שהיא עניינית) ותישארו קשובים לרחשי לבם של הקהילה שיצרתם ותתאימו את התכנים לצרכיהם. נהוג ורצוי להעלות פוסטים של סקרים ובאמצעותם לנסות ולהבין את מידת שביעות רצונם של החברים בקבוצה מהתכנים ולבקש מהם שימקדו אתכם בתכנים עתידיים שהם היו מעוניינים לקבל בעתיד. הרחבת תפוצה – חבר קהילה מרוצה, הוא מליץ יושר פוטנציאלי. תנקטו בשיטת “שלח לחמך” , הזמינו את חבריכם להזמין את חבריהם..  שכנעו אותם לשתף את “הפלא” שגילו עם חברים אחרים. ככל שהקבוצה תגדל ותצמח כך יעלה הפוטנציאל העסקי הגלום בה. כלים ניהוליים  (Analytics) פייסבוק מעודדת קבוצות ונותנת כלים ניהוליים משמעותיים שעונים על שאלות חשובות כמו : מתי לתזמן פוסטים? מיהם המשתתפים הפעילים? מה מידת המעורבות? מי הזמין את חברי הפייסבוק שלו לקבוצה? מהם הנושאים שעוררו עניין? צעדים משלימים ואיך אפשר בלי, אנחנו ב Social Israel דוגלים בפתרונות הוליסטיים.. להבנתנו, מספר חברים גדול/ מידת מעורבות (engagements) בסימוני לייק ותגובות תשמש כאבן שואבת לחברים חדשים, תייצר “ווייב” של חוכמת ההמונים  ותביא לצמיחתה של הקבוצה. רכישת חברים ו/או לייקים מפייסבוק תייצר “בוסט” לקבוצה בכל שלבי חייה . צעדים אלו חשובים בשלב ההקמה (כדי לייצר התרחשויות) וטובים ומשמעותיים באותה מידה גם בשלבי ההתבססות והצמיחה. בהצלחה SocialIsrael.co.il
× כיצד נוכל לעזור?