חשיפה אורגנית בפייסבוק כללי חשיפה אורגנית בפייסבוק
חשיפה אורגנית בפייסבוק
חשיפה אורגנית בפייסבוק המיקוד של הכתבות הקודמות בנושא קידום דפים עסקיים בפייסבוק היה קמפיינים ממומנים . ניתחנו לעומק את הדרכים לקידום ממומן, עמדנו על המשמעויות הרחבות של פילוח נכון של קהל היעד, אופטימיזציה של קמפיינים, יחס המרה והתאמות תוך כדי תנועה. במקביל דיברנו על העצמת דף הפייסבוק באמצעות רכישת לייקים, חברים ועוקבים (socialisrael.co.il). במאמר הזה נדון בדרך נוספת (והקשה ביותר ליישום) להגביר חשיפה לדף הפייסבוק- קידום אורגני. הגדרת הבעיה קידום אורגני מאגד תחתיו מגוון פעולות שנעשות במטרה לשפר את מיקום האתר (או הדף במקרה של פייסבוק) בתוצאות החיפוש. כלומר, בעקבות תכנים רלוונטיים וערכים מוספים שאנחנו נותנים ללקוחות הפוטנציאלים – פייסבוק תעלה את רמת הדירוג שלנו ותגביר את החשיפה אלינו. נשמע מצוין, עוד לפני שהזכרנו שהקידום חינמי ויכול (בעזרת הכוונה והקצאת משאבי זמן) להתבצע על ידי בעל הדף. הבעיה היא שפייסבוק, לא מתמסרת לקידום האורגני – הקידום הממומן הוא לחם חוקה של פייסבוק ובמובן הזה קיים אינטרס כלכלי מובהק לצוקרברג והחברים לגרום למפרסמים להיצמד לקידום ממומן. פייסבוק שומרת את הקלפים קרוב לחזה בהקשר של האלגוריתמים המפורסם שלה. יחד עם זאת גיבשנו מספר אבני דרך שעשויים לעזור לכם “לפצח” את חידת הקידום האורגני של פייסבוק. גיוון וחדשנות אל תיצמדו לסוג אחד של פוסטים – תעשו שימוש בכל הווריאציות שהפלטפורמה מציעה: תמונות, וידאו, טקסטים . אנשי שיווק ניו מדיה , מעריכים (אף אחד לא יודע באמת) שפייסבוק מעודדת ואוהבת גיוון ובהתאמה עולה גם החשיפה שלכם. תשתמשו ביישומים החדשים של פייסבוק – למשל תמונות ווידאו 360 , פייסבוק לייב . “באזז” הנחת העבודה היא שככל שההתרחשויות (להלן: “הבאזז”), סביב הפוסטים והדף שלכם גדולות יותר כך תגדל החשיפה לקהלים נוספים – מבחינת פייסבוק אתם מייצרים “ערך” ושווים קידום. אז איך מייצרים באזז?- עושר ויזואלי – מחקרים מצביעים על קורלציה מסוימת בין מספר התגובות / סימוני לייק לבין סוג הפוסט. כאשר תמונות/ווידאו מייצרים יותר התרחשויות מטקסטים “עירומים”. העין האנושית נוטה להתעכב על תמונות כאשר גוללים פוסטים בפיד. התמונות חייבות לעמוד ברף מסוים של איכות (למרות שאף אחד לא מצפה מכם להיות ספנסר טוניק) בהקשרים של זווית צילום, תאורה ורזולציה .
- הזכרנו את הפיצ’ר פייסבוק לייב בהקשר של חדשנות והוא כלי מצוין לייצור התרחשויות “וטראפיק” בעמוד שלכם. הצופה לוקח חלק באירועים יכול להגיב אליהם בזמן אמת ולנהל אינטראקציה מול “כוכבי” הסרט. מבחינת ייצור באזז מדובר על Game changer ונתונים רשמיים של פייסבוק מעידים על כך. רון קובי (ראש עיריית טבריה) הדגים שימוש לפנתיאון בפייסבוק לייב (מבלי לנקוט עמדה ביחס לתכנים שהעלה). הוא ייצר צונאמי תקשורתי (שיצא מגבולות העיר) סביב הסרטים שיצר. שימו לב, אם אתם לא מסוגלים “להחזיק” שידור היישום פחות רלוונטי עבורכם. בכל מקרה, מומלץ להכין “שעורי בית” לייצר סוג של דף מסרים כצעדים מקדימים, כדי לא “להיתקע” יותר מדי במהלך השידור (אלא אם כן אתם אדיר מילר או ישראל קטורזה ואז אתם מוזמנים לאלתר).
- האם יש משמעות לקריסה של עץ עצום שחי במשך מאות שנים ביער שכוח אל ,אם אף אחד לא שמע?